Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lieke Dartel - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lieke Dartel - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind

Door: Lieke van Dartel

Blijf op de hoogte en volg Lieke

21 December 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Aan alles komt een eind en helaas dus ook aan onze geweldige tijd in Zuid-Afrika. Gister zijn we na 4 weken reizen terug aangekomen in Pretoria op onze oude vertrouwde plek bij Friends.
De afgelopen 4 weken zijn we van Pretoria naar Kaapstad gereden en in totaal hebben we 4641km afgelegd. We hebben zoveel gezien en zoveel meegemaakt, gewoon teveel om op te noemen. De verschillende landschappen en culturen die we gezien hebben, Sani Pass tour naar Lesotho, paardrijden door de bergen en over het strand, het lekkere eten, surfles in Coffee Bay, bungee jumpen in Bloukrans van een brug van 216m, de super mooie en soms zware hikes door Drakensberg, Golden Gate en meer, elke keer weer in dat stapelbed klimmen zonder trapje, de watervallen waar we gezwommen hebben, struisvogel rijden in Oudtshoorn, de verschillen tussen de gezellige kleine dorpjes en de grote drukke steden, picknicken in de Botanical Gardens, de mensen die we hebben ontmoet tijdens de reis en onverwachts weer tegenkwamen in het volgende hostel, met een bootje van maar liefst 5pk door de rivier varen, het beklimmen van the Table Mountain in Kaapstad, de zonsondergang vanaf Lion’s Head, wijnproeven in Stellenbosch, de grotten waar we door gekropen zijn, walvissen spotten, de pinguïns op het strand, de Afrikaanse markten, poging tot bruin worden op het strand, de bevroren voetjes in de zee bij Kaapstad, gezellig wat drinken op het terras bij de haven, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Kortom ik heb de tijd van m’n leven gehad hier in het super mooie Zuid-Afrika en zou het zo weer overdoen! Zowel tijdens ons verblijf in Pretoria, de stage en de weekendtripjes als onze rondreis van de afgelopen 4 weken. Nu is het helaas tijd om afscheid te nemen en de koffer in te pakken. Morgenavond vliegen we alweer naar Nederland en na een lange vlucht komen we dinsdagochtend aan in Düsseldorf. Thuis gaan we nog even genieten van 2 weken kerstvakantie met familie en vrienden en daarna kan het afstuderen beginnen!

Tot snel!

• 21 December 2014 - 11:13

Wensch:

Goede terugreis!! Geniet van de feestdagen en je familie & friends