Aankomst in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lieke Dartel - WaarBenJij.nu Aankomst in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lieke Dartel - WaarBenJij.nu

Aankomst in Zuid-Afrika

Door: Lieke van Dartel

Blijf op de hoogte en volg Lieke

15 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Na een lange vlucht zijn we woensdag om 11.00u aangekomen in Johannesburg. Paspoortcontrole, koffers halen en door naar de uitgang waar we opgehaald zouden worden. Onderweg naar Pretoria kregen we een hele tour en er werd ons van alles verteld over Zuid-Afrika en Pretoria. Ook zijn we gestopt om het uitzicht over Pretoria te zien.

Rond 13.30u waren we bij de accommodatie en ook hier kregen we een korte rondleiding. De accommodatie bestaat uit 5 huizen met elk een eigen woonkamer, keuken en tuin met zwembad (nu nog vies helaas). Het is winter hier, maar overdag is het zo'n 22 graden, alleen 's avonds koelt het wel erg af.
Een van de 5 huizen is het ‘hoofdhuis’. Hier komen de meeste studenten samen, wordt er gekookt en gezellig wat gedronken bij de loungebanken buiten. Na de rondleiding kregen we de sleutels van onze kamers. We zijn allemaal onze koffer gaan uitpakken en onze kamer een beetje gaan inrichten. 's Avonds zijn we met z’n vijven nog gaan uit eten bij een gezellig restaurant in het centrum, 10 minuten lopen van de accommodatie. Verder hebben we die avond al veel andere huisgenoten ontmoet, we voelden ons meteen welkom!

Donderdag zijn we een auto gaan huren voor de komende maanden. Deze hebben we nodig om naar stage te gaan en uiteraard ook om in de weekenden uitstapjes te maken. Vandaag heb ik voor het eerst gereden, het is een automaat dus dat scheelt. Het is hier, wie het eerst het kruispunt nadert, mag eerst, oftewel, gewoon gas geven en brutaal zijn soms. Links rijden is wel even wennen maar gelukkig ging het allemaal goed.

Morgen krijgen we om 9.00u een rondleiding door het centrum van Pretoria en om 14.00u worden we weer opgehaald om naar een rugby wedstrijd te gaan, Zuid-Afrika tegen Argentinië.

Zondag willen we gaan mountainbiken in een natuurgebied vlakbij. Waarschijnlijk gaan we daar zebra's spotten op 1 meter afstand van waar je fietst dus ben benieuwd:).
Maandag beginnen we met stage en dan horen we ook wat we daar precies gaan doen dus dat is nog even afwachten.

Tot snel!

• 24 Augustus 2014 - 15:43

Renee:

Hee Liek!

Klinkt als een mooie eerste indruk! :)
    Het rijden daar klinkt alsof het weggelegd is voor jou! haha
    Veel succes daar nog en met je volgende stukje schrijven (a)

Liefs, Renee xx