De eerste stage week - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lieke Dartel - WaarBenJij.nu De eerste stage week - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lieke Dartel - WaarBenJij.nu

De eerste stage week

Door: Lieke van Dartel

Blijf op de hoogte en volg Lieke

24 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

De tijd vliegt voorbij, de eerste stage week zit er alweer op. Afgelopen maandag zijn we begonnen met stage. Allereerst werden we welkom geheten en na een kort voorstelrondje kregen we een rondleiding door een van de verpleegkundige. We merkten meteen dat het werken hier heel anders is dan in Nederland, de mensen hebben een hele andere mentaliteit en ze hebben ook niet de faciliteiten zoals wij die in Nederland kennen. We hebben de eerste 2 weken de tijd om ons te oriënteren op stage, daarna gaan we een project kiezen waarop we ons de rest van de stage op gaan richten. De eerste week stage was even wennen, net als elke nieuwe stageplek. Vanaf morgen gaan we ons wat beter verdiepen in de mogelijke projecten, zodat we zo snel mogelijk daarmee aan de slag kunnen gaan.

Na stage zijn we de afgelopen week ’s avonds met andere studenten gaan uit eten. Op maandag is er hier bij een restaurant in de buurt altijd pizza voor de helft van de prijs. We zijn hier met ongeveer 10 studenten en Tertius, de eigenaar van Friends Accommodation, gaan eten. De dag erna zijn we naar een Indisch restaurant geweest, ook weer met een grote groep studenten. De rest van de week hebben we zelf gekookt, of hebben andere studenten gekookt en hebben we ons daar bij aangeschoven.

Uiteraard hadden we, net als vorige weekend, ook dit weekend van alles op de planning staan. Gister zijn we naar Johannesburg geweest. Om 12.00u zou onze city tour beginnen. Helaas stuurde onze navigatie ons de verkeerde richting op waardoor we er uiteindelijk in plaats van 45 minuten, 2,5 uur over gedaan hebben om op de juiste bestemming aan te komen. Daardoor hadden we de eerste helft van de city tour gemist en zijn we halverwege opgestapt. ’s Avonds zijn we met een groep van 15 mensen gaan uit eten in Johannesburg. Daarna zijn we terug gereden naar Pretoria (dit keer wel in 45 minuten) en zijn we daar op stap gegaan.

Vandaag hebben we een rustige dag gehad en we hebben het weekend gezellig afgesloten met ‘n braai (BBQ).

Tot de volgende keer!

• 25 Augustus 2014 - 17:45

Opa Van Dartel:

Wat fijn Lieke dat wij jou uitgebreid kunnen volgen .Ik kijk elke dag even of er weer iets van jou op de E-MAIL staat.

• 27 Augustus 2014 - 11:32

Lieke: