Sanibonani! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lieke Dartel - WaarBenJij.nu Sanibonani! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lieke Dartel - WaarBenJij.nu

Sanibonani!

Door: Lieke van Dartel

Blijf op de hoogte en volg Lieke

06 September 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

We zijn alweer bijna 2 weken verder en het voelt nog steeds als vakantie. Vanaf volgende week komt daar wel verandering in want dan gaan we echt beginnen met ons project op stage. Maandag t/m woensdag hebben we de oriëntatie bij de andere huizen van TLF. We hebben gister al gesproken met iemand van Potters House en het idee is om staff training te gaan geven over verschillende onderwerpen maar volgende week weten we dit pas zeker. Verder waren de afgelopen 2 weken op stage niet zo heel spannend.

Wel hebben we ondertussen een tweede auto gehuurd om mee naar stage te rijden. De gewone taxi hadden we na de eerste dag al afgeschaft omdat we ons niet helemaal veilig voelden. Daarna heeft de eigenaar van de accommodatie ons een aantal keer gebracht en gehaald maar dit bleek achteraf duurder dan we dachten. Daarom hebben we besloten een 2e goedkopere auto te huren om naar stage en korte afstanden binnen Pretoria te rijden, het is een volkswagen Chico 1.4 met opstart problemen haha. Maar het ding rijd en daar gaat het om. Het was wel weer even wennen omdat deze auto wel met schakel is en je dus met links moet schakelen.

Gisteravond ben ik met Monique voor het eerst gaan meetrainen bij ‘Tukx’, de voetbalvereniging van de universiteit hier in de buurt. We waren van te voren al eens wezen kijken en gevraagd of we mee konden trainen. We dachten eigenlijk dat we te slecht zouden zijn, maar dat viel allemaal reuze mee en het was echt super leuk! We hebben de voetbalschoenen dus niet voor niets gekocht want volgende week gaan we weer:)

Vanochtend stonden we om 7.00u klaar bij de start van Run4Rhinos, 5km gerend voor het goede doel. Het was vroeg maar wel leuk om te doen. Vanmiddag gaan we naar een Spring Picknick in Pretoria waar waarschijnlijk ook een zwembad is. Ik heb mijn eerste ‘duik’ gister al gehad aangezien Rachelle en Monique zo aardig waren om mij in het zwembad te gooien bij Friends. Brrr, dat was toch nog iets te koud. Uiteraard kwamen ze daar niet zomaar van af en lagen zij er daarna ook in haha.

Morgen gaan we naar het Lion Park waar we met leeuwen gaan knuffelen en we gaan het weekend weer afsluiten met een Braai. Volgend weekend staat Mozambique op de planning, hiervoor zijn we nu een visum aan het regelen.

Tot de volgende keer maar weer:)